شرایط و قوانین استفاده از خدمات اپلیکیشن باد صبا

ماده اول: تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این متن به کار رفته، دارای معانی زیر است:

  1. شرکت: شرکت پیشگامان موج تلفن همراه که مالکیت اپلیکیشن باد صبا متعلق به وی می‌باشد.
  2. اپلیکیشن باد صبا: نرم‌افزار متعلق به شرکت که به منظور ارائه خدمات ایجاد شده و کاربران و طرف های تجاری با ضوابط و شرایط مقرر در این متن و قراردادهای خصوصی، از این خدمات استفاده می نمایند.
  3. کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی است که برابر شرایط و قوانین حاضر به هر طریقی به اپلیکیشن متصل و از خدمات اپلیکیشن باد صبا بهره مند می‌شود.
  4. طرف تجاری: اشخاص حقیقی و حقوقی که برابر قرارداد خصوصی امکان تبلیغات، معرفی یا فروش محصولات خود را در اپلیکیشن باد صبا دارند.
  5. اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در باد صبا قرار داده می‌شود، اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره‌برداری از خدمات باد صبا توسط شرکت یا طرف‌های تجاری تولید یا در اختیار شرکت قرار داده می‌شود.
  6. حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات باد صبا در اپلیکیشن ایجاد کرده‌اند.

ماده 2: مسئولیت و اطلاعات کاربران

  1. کاربران با هر بار استفاده از خدمات اپلیکیشن باد صبا ، می‌پذیرند که شرایط و قوانین حاضر را به صورت کامل مطالعه کرده و آن را با اطلاع کامل از شرایط و معانی‌اش پذیرفته‌اند. این شرایط و قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند. استفادۀ کاربران از اپلیکیشن، پس از هر بار تغییر در شرایط و قوانین، به معنی پذیرش تغییرات مذکور است. این قوانین برای مطالعه کاربران در سایت و اپلیکیشن باد صبا در دسترس است.
  2. هیچ یک از کاربران حق استفاده از ربات و نرم‌افزارهای مرتبط یا واسط را برای استفاده از اپلیکیشن باد صبا اعم از احراز هویت، تکمیل اطلاعات، ارسال درخواست و غیره ندارند.
  3. در شرایط خاصی ممکن است از کاربران برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در این شرایط اگر کاربران اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهند، شرکت می‌تواند حساب کاربری آن‌ها را مسدود و از ارائۀ خدمات به نامبردگان خودداری کند.
  4. ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید شرکت، از کاربران درخواست شود که اقدام به تکمیل اطلاعات، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود کنند. در این صورت، کاربر متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت می‌تواند از ارائۀ خدمات به کاربر مذکور خودداری کند.
  5. مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت و طرف تجاری هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهند داشت. شرکت و طرف تجاری می‌توانند ضمن قطع ارائه خدمات به شخص متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود به عمل آورند.
  6. هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های شرکت یا طرف تجاری شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد. شرکت یا طرف تجاری این حق را برای خود محفوظ می‌داند که ارائه خدمات به شخص متخلف را قطع و در صورت نیاز اقدامات قانونی لازم را علیه متخلف به‌عمل آورد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.

ماده 3: استفاده از خدمات باد صبا

  1. با استفاده از خدمات باد صبا و طرف های تجاری آن، کاربران می‌پذیرند و موظف هستند که از خدمات ارائه شده برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، خلاف شرع و مخالف با عرف جامعه استفاده نکنند.
  2. کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات بادصبا به صورتی که به باد صبا، طرف تجاری و شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات باد صبا در جهت منافع شخصی و یا آسیب مادی یا معنوی به منافع شرکت اقدام کنند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات، مجاز خواهد بود، با مراجعه به مراجع ذیصلاح، نسبت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.
  3. کاربران می‌پذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی با آنها استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود، اما با انصراف از دریافت این پیام‌ها مشکلات احتمالی در استفاده از خدمات باد صبا را می‌پذیرند و ممکن است اطلاعات مقتضی را به موقع دریافت نکنند.
  4. مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و هم‌چنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آن‌ها برای استفاده از خدمات باد صبا به عهدۀ کاربران است.
  5. کاربران می‌پذیرند و اعلام می‌کنند که متن حریم خصوصی باد صبا را مطالعه کرده و مورد قبول ایشان است.
  6. خدمات باد صبا ممکن است با مشارکت خدمات شرکت‌ها یا طرف تجاری دیگری ارائه شود که شرکت و باد صبا کنترلی روی آن‌ها ندارند. در چنین شرایطی کاربران می‌پذیرند که این خدمات، شرایط و قوانین مختص خود را دارند و باد صبا مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.
  7. مسئولیت استفاده از محصولات و خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی طرف های تجاری که در باد صبا معرفی، تبلیغ یا به اشتراک گذاشته می شود، بر عهده کاربر و آن شخص یا طرف تجاری است و باد صبا و شرکت هیچ مسئولیتی در این باب ندارد.

ماده 4: هزینه ها و پرداخت

  1. در صورتی که کاربر بنا به هر دلیلی نسبت به هزینه های پرداخت شده به شرکت یا به طرف تجاری ادعا یا اعتراضی داشته باشد و صحت این ادعا یا اعتراض به تایید شرکت برسد، شرکت در صورت امکان نسبت به استرداد وجه به حساب کاربر اقدام و در غیر این صورت ادعا یا اعتراض کاربر را به طرف تجاری منعکس نموده و پیگیری لازم برای استرداد وجه توسط طرف تجاری را انجام می دهد.
  2. تمام خیریه های درج شده در اپلیکیشن باد صبا دارای مجوز رسمی و معتبر از مراجع ذیصلاح قانونی می باشند. مبالغی که کاربران برای امور خیریه، در اپلیکیشن پرداخت می نمایند، بدون هیچ گونه کسری به خیریه مورد نظر ایشان پرداخت شده و توسط خیریه مصرف و هزینه می شود و شرکت هیچ گونه دخل و تصرف و دخالتی در مبالغ مذکور و نحوه هزینه کرد آن ندارد. کاربر با پذیرش این موضوع نسبت به واریز وجه اقدام کرده و ادعایی نسبت به شرکت در این خصوص نخواهد داشت.

ماده 5: مسئولیت شرکت

  1. شرکت و طرف‌ تجاری با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ۲۴ ساعته-که تمام انتقادات و پیشنهادات کاربران را 24 ساعته دریافت می کند-تمامی تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران و رفع مشکلات احتمالی آنها در زمان استفاده از خدمات باد صبا به کار می‌گیرند.
  2. شرکت و طرف تجاری برای فراهم کردن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری توسط دستگاه‌های کاربران تلاش می‌کنند، اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن‌ همراه و …) نخواهد داد.
  3. اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت و طرف تجاری محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده، مگر برابر قانون و تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در موارد قانونی و هم‌چنین درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور است. لازم به توضیح است که هر شخص می تواند گزارش فعالیت های خود در باد صبا را صرفا از طریق اپلیکیشن رویت نموده و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی، ارائه این گزارشات به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست، مگر به حکم قانون.
  4. همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران درباره نحوه و شرایط ارائه خدمات اپلیکیشن باد صبا توسط شرکت و طرف تجاری در نرم‌افزار قرار داده شده است. اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آن‌ کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات باد صبا آشنا شوند. همچنین همکاران شرکت در مرکز تماس پاسخگوی هرگونه ابهام و سوال کاربران هستند.
  5. طرف‌ تجاری که خدمات و محصولات خود را در باد صبا معرفی یا می فروشد، بر اساس شرایط و قوانین منتشر شده در اپلیکیشن یا سایت خود اقدام به ارائه خدمات می‌کند. باد صبا صرفا معرفی کننده خدمات یا محصولات طرف تجاری بوده و کاربر می بایست قبل از خرید خدمت یا محصول طرف تجاری، تحقیقات لازم در مورد آن را انجام دهد. در صورت بروز هر گونه مشکلی در این خصوص طرف تجاری بر اساس شرایط و قوانین و قراردادهای خود مسئول پاسخگویی به کاربران است و باد صبا نسبت به خدمات ارائه شده و محصولات فروخته شده توسط طرف تجاری به کاربران مسئولیتی نخواهد داشت.

ماده 6: موارد فنی

  1. کاربران حق ندارند هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد Source Code نرم‌افزارهای باد صبا یا فعالیت‌های مشابه انجام دهند، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی ار سوی مراجع قضایی ذیصلاح یا خود شرکت صادر شده باشد
  2. کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌هایFraming یا Mirroring و روش‌های دیگر، نسخۀ دیگری از خدمات باد صبا را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار باد صبا یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
  3. کاربران حق ندارند نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس‌گذاری (Indexing)، مطالعه یا هرگونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.
  4. کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از اپلیکیشن باد صبا یا سامانه‌های مرتبط با باد صبا انجام دهند.

ماده 8 - قطع خدمات

  1. شرکت یا طرف تجاری به هر دلیلی به این نتیجه برسد که حضور هر یک از کاربران می تواند امنیت و آرامش کسب و کار و یا دیگر کاربران را در معرض تهدید قرار دهد، طبق صلاحدید خود مجاز به قطع استفاده وی از خدمات به صورت موقتی یا دائم است. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

ماده 9: تبلیغات

  1. شرکت در راستای ارائه خدمات بهتر به کاربر و نیز امکان معرفی محصولات و خدمات طرف های تجاری، نسبت به انجام تبلیغات در محیط اپلیکیشن اقدام می نماید. کاربر با استفاده از خدمات باد صبا و نیز امضای این شرایط و قوانین، موافقت خود را با این موضوع اعلام می نماید.
  2. شرکت هیچ مسئولیتی در خصوص خدمات و محصولات تبلیغ شده نداشته و کاربر موظف است قبل از استفاده یا خرید این خدمات و محصولات، تحقیقات لازم را در این خصوص به عمل آورد.
  3. در صورتی که هر شخص حقیقی یا حقوقی نسبت به خدمات یا محصولات ارائه شده، ادعایی از قبیل مالکیت، حق تقدم تجاری و ... داشته باشد، می تواند مراتب را به بخش پشتیبانی بادصبا اعلام نموده و در صورتی که این ادعا به تایید شرکت برسد، تبلیغ از اپلیکیشن حذف خواهد شد.

ماده 10- توافق از راه دور

  1. کاربران توافق می‌کنند برای مبادلۀ آسان اطلاعات و انجام توافقات جدید، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های شرایط و قوانین حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، از طریق اپلیکیشن باد صبا به‌عمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرایط و روند اجرایی توافق از راه دور و به صورت الکترونیکی، موافقت خود را نسبت به اعمال هرگونه شرایط و توافق جدید را از طریق فضای مجازی و به صورت الکترونیکی اعلام می‌کنند.
  2. کاربران می‌پذیرند هرگونه عبارات مبین تایید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف شرکت یا طرف تجاری به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هرگونه ادعایی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
  3. کاربران با استفاده از خدمات باد صبا قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.
  4. کلیه رویه‌های حقوقی و فنی اعم از احراز هویت کاربر، ایجاب و قبول، امضای الکترونیکی و تاییدیه‌های مرتبط ارائه‌شده توسط شرکت یا طرف تجاری جهت انعقاد قرارداد الکترونیکی با کاربران از طریق اپلیکیشن، مورد قبول کاربران بوده و هرگونه روش فنی جهت تنظیم قرارداد از جمله ایجاب و قبول به مثابه توافق کتبی است. هرگونه ادعایی اعم از انکار و تردید نسبت به قرارداد الکترونیکی غیر قابل استماع و مردود است.
  5. با توجه به انعقاد قرارداد حاضر به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی، کاربران موافقت خود را نسبت به تعیین اقامتگاه شرکت و طرف تجاری، به عنوان محل انعقاد قرارداد، اعلام میکند.